cik puan seri datin ini kurang rajin menghapdate blog!
posted on 30 JANUARY 2012

Saturday, May 21, 2011

it's all about YOU ! part two

          Okay guys, ini sahabat seterusnya yang bertakhta di hati aku.  =) Nama beliau NURUL AINIE BINTI MUHAMMAD. Nak tahu detail-detail pasal beliau, kau orang dipersilakanlah jadik follower beliau di http://ceritakenangansaya.blogspot.com/ . Oke, malas nak cakap banyak, beliau ini pun merupakan ahli DA'KEYES. Selamat menyelami dunia DA'KEYES ye kawan-kawan. ;D

          Beliau ni pun ade name HOT jugakk wehh. Nak tahu apadia? Sini aku nk heboh ni. Dari kt SEPANG dulu beliau duk heboh dgn nama beliau 'AINIE SI CHANTEK' tu. Mana datang hidayah nk letak nama tu pun aku taktahu. HAHA. So, korang harus tahu bila orang sebut pasal 'AINIE SI CHANTEK' jee, inilah   beliau. HAHA Part yang tak bleh blah nya, masa beliau di matriks dulu, orang ingat nama beliau memang AINIE SI CHANTEK?? what the __ ?? HAHA. Sumpah itu paling lawak. Aku ingat lagi beliau cerita dalam fon. ;) Ohh yaa, beliau adalah lepasan matrikulasi melaka dan belajar dalam course HAYAT. ;D      

            Beliau ni lah antara ahli DA'KEYES yang duduk agak dekat lah dgn rumah aku. TAMAN MELATI ke TAMAN SERI GOMBAK, tak sampai 1/2 jam pun. (kalau naik keretalah). Aku kerja kat MPH sama dgn beliaulah. Kitorng jage dekat THE WELD dgn PWTC. Cousin Ainie pun ada, DAYAT. member dayat, LUTFI. Kitorang kira satu geng lah dekat sana. ;) Haa, Si Ainie ni jugak lah yang membuka langkah untuk aku terjebak dalam LOVE ni haaa. haha.

10 benda yang aku tahu pasal BELIAU :

  • beliau berCAKAP sangat LAJU. kadang-kadang (selalu la jugak) suh beliau repeat balik apa yg beliau ckp td. HAHA
  • beliau ada STYLE BERCAKAP tersendiri. Dangerous sikit, sbb bende ni berjangkit. HAHA. Contohya, beliau suka panggil aku 'kak' dan aku secara tk lgsung pun pggil beliau 'kak' jugak. Kadang2 nyah, mak, pelbagai lah. haha. Yang paling latest, ayt beliau 'sedih sangat" , "..... pule". *kalau kau orang bace maybe tk dapat feel gaya beliau ni. so, kau orang harus kenal dgn budak ni secepat mungkin. haha
  • PEMALU. Yeeah, buktinya, asal nak masuk kedai tanya pasal vacancy je, mesty aku suruh beliau,beliau suruh aku. beliau kena ambil masa utk bertanya,akhirnya kitorang gilir2 tanya satu kedai ke satu . :) tp weh, ada satu part yang aku rasa beliau ni agak BERANI, beliau berani membuka mulut sehingga dapat number fon si S.A tu.? mana dapat kekuatan tah. Salunya tak terlibat pun. haha
  • beliau RAKAN 3G ku. HAHA. Masa dekat matriks dulu tiap-tiap bulan lah kami 3g kut. hoho. yelah, duduk jauh kan. Rindu nk tgk muka ainie si chantek tu. haha
  • CANTIK. ye, tak dinafikan. Beliau seorang yang cantik. Aku cakap ada bukti. Rakan sekelas weed sendiri yang cakap senyuman budak ni cantik ! ;) 
  • PENDIAM. Beliau ni agak la pendiam. tapi, takdelah pendiam gila pun. Sekali dah berbicara, hahh, dengar lah kalian. haha
  • mempunyai FIKIRAN YANG TERSENDIRI. I mean, macam dia sentiasa berfikir dan keep going berfikir mengenai sesuatu.
  • sangat FANATIC dengan NOVEL FATIMAH SYARHA. Masa pesta buku dulu, novel tu la yang kitorang bertungkus lumus carik. Sampai dia beli menggunakan 'duit simpanan' yang sangat sayang nak dikeluarkan. haha
  • COOL. beliau ni dgn membaca novel pun, bolah feel KETENANGAN wehh. perghh, yelah, baca novel yang islamic mmg camtu orang kata. (harap kan aku bace, boleh ke aku feel ketenangan tuh gak nye ye?) 
  • BIJAK. kalau tak bijak masakan beliau dapat teruskan pengajian di matriks tu kan. Even aku tak pernah tahu result beliau, aku tahu beliau sentiasa berusaha GIGIH melakukan sesuatu perkara. betul tak ainie , betul tak ? hehe =)
wish aku untuk BELIAU : 

             AINIE SI CHANTEK, ingat tak aku pernah cakap dekat kau, AIM FOR THE HIGHEST. ;) ingat tak ingat tak ? hee~ (mase tu kita tengah dating makan RAMEN) ;P Apa yang kau buat, itulah yang kau dapat. Serious aku tak tipu. (aku ni bajet betul nk bagi nasihat kat orang, bajet pandai nak mampus je) p/s : segala wish yg disampaikan adalah untuk diriku juga ;) aku taknak byk bebel, yg penting kalau dah berjaya jadik cikgu dlm pendidikan khas tu, roger me. kalau tak jadi pun, mungkin yang dapat tu adalah yg terbaik untuk kita. teriingat kata-kata kau (apa yang kita rasa tak baik tu sebenarnya adalah yang terbaik untuk kita). GOODLUCK AINIE. hopefully persahabatan kita NEVER DIE lah kan . :) the end ~ 


 ahh, tidak.. ada orang stalker i lahh ;P

 tgk GIGIH tak GIGIH beliau belajar ? haha

 ops, i memang PEMALU. ;P

 oke geng, mcm ni lah gaya feel yang MANTOPP okay ? haha

 AINIE SI CHANTEK  ? ;D

aku dan beliau . kau orang ada ?? ;P

3 comments:

  1. trimas atas dedikasi ni !
    terharu. .
    anda sgt baek !
    syukur kpd Allah kerana perkenalkan sahabat seHEBAT anda . :)

    ReplyDelete
  2. sye syg ainie sgt-sgt !! ye..10 perkara tu mmg betul psal die..!!
    completely rite..
    hope kite bley kwn smpai ble2...

    ReplyDelete
  3. hahahah . anda semua hebat lah kawan . :)

    ReplyDelete