cik puan seri datin ini kurang rajin menghapdate blog!
posted on 30 JANUARY 2012

Friday, May 6, 2011

what the ______ ? =.=

semuanya GARA-GARA nak kerja sangat ! 
mmg niat aku nk kerja pun,semangat je nk carik kat jj alpha angle, wangsa maju dengan ainie,. kisahnya bermula setelah aku beli tiket train lrt. 
1) budak skola renda ni,tetibe datang kat mat saleh yg tengahh cool duduk kat kusi mase tgh tunggu train tu, siap bg ASSALAMUALAIKUM lagi. aku dalam hati, fuhh, hebat betul budak ni, berani plak dy nk sembang2 dgn mat salleh tu. (aku usha dan terus usha sampai la train datang) . mat salleh tu duduk la dlm train tu, boleh budak tu ajak dy duk tempat lain? (kalau mat salleh tu ikut,mmg dy caring,tak pun dy bengong).
2) aku turun dekat station TAMAN MELATI, budak skolah tu TURUN jugak.aku mcm pelik la.budak ni mcm setiap station je dy turun? dy sengih2 kat aku . aku mcm pandang je la dy. (budak kecik kan)
maka bermula la perbualan :
budak : mcm slalu je nampak muka akak. 
aku : senyum je 
budak : akak, akak da kerja ke ?
aku : tak (geleng2)
lama sikit ........
budak : sy takde duit ni, duit blanje ngn tambang hilang .
aku : ooo (angguk2)
budak : akak,ade 50 sen ?
aku : hmm ? (raba poket) mmg la takde . aku pun bukak beg aku,. (budak ni, nk carik pasal ke? sbb dy pelik) aku kua kan 20 sen , pastu bg dy sampai la cukup 50 sen.
budak : senanye tak cukup lagy tambang . teksi kire ikut meter (aku tawu la budak kecik oi !) rm3 skali naik. tambang saya rm 4 . 
aku : skola kat mana ?
budak : wangsa maju . ni nak g la ni .
aku : pukul berape da skunk . (mase tu 3 lebih , i think)
pastu train pun datang ,. budak tu pun blah. aku masih setia menunggu AINIE . banyak jugak la train yang lalu (tak terkira)
TIBA - TIBA, 
3) budak tu turun balik kat station TAMAN MELATI, dy naik train dr terminal putra pulak tu ! tempat yg aku naik tadi. (yg aku duk puji dy hebat td sembang ngn mat salleh tu)
aku : haik? mase ter 'reverse' ke?
budak tu muka mcm terkejut, then, dy da tak dtg kat aku. pandang pun tak ! 
aku : huh , mcm ni rupanya tren skunk budak pau duit orang? 
conclusion aku dapat buat : 
*don't ever juge a book by it's cover . (budak tu very friendly,sesiapa pun dy anggap kawan. mat salleh, aku ,  org yg naik train tu, sume dy anggap kawan dy)
*budak tu agak la selekeh, tp , BERANI betul dy mintak sedekah dgn cara tu. (aku halalkan je 50sen aku tu,nasib baik 50 sen.kalo tak ak nak bg singgit memule)
*please respect others ( knp aku kata bende ni ?) sbb aku rase budak tu sempoi gila mintak simpati kat org.cara dy cam tak respect orang lebih besa (tua) drpd dy.
korang rase , kalau ade budak buat mcm tu kat korang , apa yg korang buat ek ?


4 comments:

  1. aku dhla penah skola kat wangsa maju..
    bdo betol bdk tu..
    memalukan mereka-mereka yg pernah bersekolah disitu...
    sihotttt..=.="

    ReplyDelete
  2. siyes kau skolah wangsa maju ? asal aku tak pena tawu ?

    ReplyDelete
  3. itula.......
    zaman dulo-dulo...
    skrg putraVERYjaya..
    *lupe diri*

    ReplyDelete
  4. derrrrr , campak laut karanggg . (pullman) hahaha

    ReplyDelete